Asociácia volejbalových rozhodcov, Slovensko


DiskusiaRiešené situáciePřesah na síti - "blokovaná nahrávka"

Lukáš Navrátil pred 4 rokmi

Lukáš Navrátil
Přesah na síti - "blokovaná nahrávka"

Ahoj,

tak se dívám na zápas CZU Praha – Zlín. Příjem šel klasicky nalepený na sako, nahrávač nahrával (skutečně nahrával, nehrál přes), když balon byl už nad páskou, blokař mu tam strčil ruce a sáhnul na balon. Rozhodčí pískl chybu bloku. Šel za ním hráče chybujicího mužstva a rozhodčí mu to vysvětlil ve smyslu: „Balon byl nad páskou, ale nahrávač nahrával, takže chyba bloku.“ Já měl za to, že jakmile je balon již nad páskou, může na něj sahat kdokoliv, proto mě tato věta překvapila.

Vykládám si špatně pravidla já nebo to bylo špatně posouzeno?

Díky

Odpovedať

Odpoveď zrušiť odpoveď



Môžete použiť Texy! syntax. HTML značky nie sú povolené. Príklad povolenej syntaxe: "text odkazu":odkaz, **tučno**, *kurzíva*, `code`. Vaše IP adresa bude zaznamenaná.

Juraj Mokrý pred 4 rokmi

Juraj Mokrý

Ahoj, ide o veľmi delikátnu situáciu, pri ktorej musí rozhodca brať do úvahy viacero faktorov. Ak bola lopta „nad páskou“, je treba pozorne posúdiť, či sa lopty pri nahrávke dotkol nahrávač len vo svojom hracom priestore – je totiž dosť možné, že aspoň časťou ruky odohral loptu (hoci to bola nahrávka) aj v priestore súpera a je to potom chyba nahrávača. Ak by sa blokujúci hráč dotkol nahrávky len vo svojom priestore, bolo by to povolené hranie, a to aj napriek tomu, že lopta smeruje od nahrávača k útočiacemu hráčovi – samotný dotyk však musí byť len v hracom priestore blokujúceho hráča. V hracom priestore súpera nad sieťou je situácia iná – tam sa blokujúci hráč môže dotknúť lopty pri blokovaní len po útočnom údere súpera. Z vyššie uvedeného vyplýva, že rozhodca zrejme posúdil nahrávku nahrávača ako legálnu, t.j. odbitie kompletne v priestore nahrávača a blokujúci hráč sa dotkol lopty v priestore súpera nad sieťou, avšak ešte pred útočným úderom, čo je považované za chybu. Na presné posúdenie popisovanej situácie by bolo potrebné vidieť predmetnú situáciu, najlepšie z pohľadu sieťovej kamery…

Odpovedať

Fedor Tiršel pred 4 rokmi

Fedor Tiršel

Ahoj Lukas,

zapas som videl na CT4 a presne viem, o ktorej situacii hovoris. Z opakovanych zaberov bolo vidno, ze nahravac skutocne nahraval (dotkol sa lopty pred blokujucim hracom). To ci to bolo v priestore supera je na posudeni rozhodcu. Peto Kvarda to posudil ako legalne hranie (bez zavahania, okamzite v danom momente), a tym padom aj odpiskal chybu bloku.

Inak zaznam je mozne pozriet bud na iVysilani.cz alebo na tvCom (http://volejbal.tvcom.cz/…VSC-Zlin.htm).

Odpovedať

Lukáš Navrátil pred 4 rokmi

Lukáš Navrátil

Děkuji oběma za odpovědi, ale přijde mi, že jsem teď ještě zmatenější než předtím :)

Zapomeňme teď na ten konkrétní moment, ale řekněme si to takhle. Balon letí na pásku, nahrávač vyskočí, snaží se nahrát, odehraje míč nad páskou směrem zpátky k sobě do hřiště, přičemž nemá ruku u soupeře. Blokař mu do toho sáhne, zatímco je balon nad páskou, taky nemá ruce u soupeře. První hraje nahrávač, pak blokař, vše se ale odehrává nad páskou. Necháme je hrát nebo je to chyba bloku?

Díky

Odpovedať

Michal pred 4 rokmi

Michal

Ahoj, ak dovolis, este vnesiem mozno vacsi zmatok do tejto situacie :) Ako sa mohol 1.rozhodca rozhodnut:

  1. Ak je nahravac prednym hracom, ide o sucasny dotyk nad paskou a mozu hrat dalej.
  2. Ak je nahravac zadnym hracom, ide o uskutocneny blok zadneho hraca, a teda chyba nahravaca.

Bez ohladu na dve vyssie spomenute moznosti, je tu este tretia moznost, a to: 3. Filozofia volejbalu ako hry (toto som uz niekde pocul – nie moj vymysel). Vysvetlim: V tejto situacii je nahravac ten, ktory je tvorcom hry (snazi sa z tazkej pozicie nahrat loptu smeciarovi). Aj ked v zmysle pravidiel sa ani jeden z hracov neprevinil, a teraz ma prosim opravte ak sa mylim, je vo vyhode tvorca hry a blokujuci hrac musi umoznit nahravacovi nahrat smeciarovi.

Ale ako uz napisal Juraj, je to naozaj velmi delikatna situacia (uz len so 100% istotou tvrdit, ze ani jeden z hracov nebol ani len malickom na superovej strane). Dakujem za peknu otazku a dufam, ze som nenapisal hlupost:), miso.

Odpovedať

Užívateľ

Zabudnuté heslo

Neprehliadnite

Facebook

Partneri

Logo: SVF Logo: MEVZA Logo: CEV Logo: FIVB Logo: volley-country Logo: Volejbal.sk

Staré stránky

Prejdite na staré stránky AVR.


Hlavné menu:
Vyhľadávanie: