Asociácia volejbalových rozhodcov, Slovensko


DiskusiaVýklad pravidielDotyk s hornou páskou

Miroslav Orolím pred 5 rokmi

Miroslav Orolím
Dotyk s hornou páskou

Juraj pozdravujem ťa. V teste, ktorý sme skladali pred týždňom bola jedna otázka veľmi sporná, na ktorej sme pohoreli takmer všetci. Preto sa ťa chcem spýtať nasledujúce:

Je možný dotyk hráča s loptou hornej pásky siete mimo 9 m ktoré vymedzujú anténky?

Jedná sa o tú hornú pásku, ktorá pokračuje za anténkou smerom ku upínaciemu kolu. Takmer všetci sme si boli istí (a naozaj si aj ja pamútám inštruktážne video kde nahravač sa pri nahravani dotkol napínacieho lanka ktoré je za anténkou – dostali sme výklad, že to nie je chyba), že je to dovolené a nie je to chybou.

Nezdá sa mi logika, že by chybou bolo dotknúť sa hornej pásky povedzme tych 25cm za anténkou a dalej na 26 cm, kde už pokračuje len lanko to už chybou nie je.

Ďakuje za odpoveď.

Odpovedať

Juraj Mokrý pred 5 rokmi

Juraj Mokrý

Ahoj, Miro, dotyk hráča ktorejkoľvek časti siete za anténkami (vrátane hornej pásky) nie je chybou ani počas hrania s loptou, samozrejme pokiaľ mu to neposkytlo výhodu, resp. pokiaľ tým nedošlo k narušeniu štruktúry, resp. strhnutiu siete. Tí, čo ste to mali v teste takto označené, budete mať ten bod pripočítaný :-) Takýto výklad ste dostali, pretože ide o výklad FIVB a je dokladovaný v rozhodcovských smerniciach a inštrukciách – žiaľ zatiaľ len v anglickom jazyku, preto to bolo opakovane na seminároch takto zdôraznené …if a player touches an external part of the net (top band outside the antennas, cables, poles, etc.), this can never be considered as a fault, unless it affects the structural integrity of the net itself – ak máš záujem, je to na strane 7, pravidlo 10 a 11, ods. 3 (http://www.fivb.org/…updated2.pdf alebo staršie vydanie http://www.avr-sr.sk/…ructions.pdf)

Odpovedať

Juraj Čičák pred 3 rokmi

Juraj Čičák

V tomto prípade to je jasné pravidlo dotyku siete je chybou ak hráč uskutoční dotyk siete teda pásky vo vymedzenej zóne teda od atény po anténu . Miery ihriska sú 18×9 . Ďalšia predĺžená sieť za anténkou ihrisko by predĺžilo .Pretože anténky sú zarovno čiary 9m.

Rozumiem tomu správne ak si to takto vykladám??????

Odpovedať

Stano Horvat pred 5 rokmi

 Stano Horvat

Dobrý deň, sme skupina nadšencov volejbalistov. Mali sme taký malý spor ohľadom vysvetlenia pravidiel a chcel by som aby nám niekto s profesionáloch vysvetlil. Pri prijme lopty sa hráčovi dotkla lopta postupne ruky a tvare. Počíta sa to ako dvojdotyk – teda chyba a bod ma super? Alebo v hre môže pokračovať ďalší hráč? Ďalším úderom teda už v podstate tretím? Je tu ešte jedna možnosť je to iba jeden uder a mužstvo môže pokračovať dvoma údermi? Ktorá s možnosti je správna? Ďakujem za vysvetlenie.

Odpovedať

Juraj Mokrý pred 5 rokmi

Juraj Mokrý

Správna je v súčasnosti tá posledná možnosť, t.j. ak išlo o následné dotyky v rámci jednej akcie, ide o prvé odbitie a tieto následné dotyky sa považujú za jedno odbitie. Družstvo má preto k dispozícii ešte dve obitia. (9.2.3.2 Pri prvom odbití družstva sa lopta môže dotknúť rôznych častí tela po sebe s podmienkou, že dotyky sú súčasťou jednej akcie.)

Odpovedať

Odpoveď zrušiť odpoveď



Môžete použiť Texy! syntax. HTML značky nie sú povolené. Príklad povolenej syntaxe: "text odkazu":odkaz, **tučno**, *kurzíva*, `code`. Vaše IP adresa bude zaznamenaná.

Užívateľ

Zabudnuté heslo

Neprehliadnite

Facebook

Partneri

Logo: SVF Logo: MEVZA Logo: CEV Logo: FIVB Logo: volley-country Logo: Volejbal.sk

Staré stránky

Prejdite na staré stránky AVR.


Hlavné menu:
Vyhľadávanie: